Bike Motion is traditiegetrouw de plaats waar Tour de France winnaar Jan Janssen en zijn twee zonen Jan en Pierre hun nieuwe collectie presenteren. Naast de uitgebreide Race-, ATB- en Hybridecollectie toonde de sympathieke familie Janssen hun twee beste trekkingfietsen: de Millennium en de Rohnin.

Millennium

Jan Janssen’s derailleur hybride, de Millennium, heeft hetzelfde aluminium frame als vorig jaar. Strak, stijf, mooi glad afgewerkt en gespoten in stemmig metallic zwart. Geen trek in zwart? Geen probleem, want Jan Janssen bouwt volledig naar wens van de klant en de Millennium is verkrijgbaar in tenminste 9 kleurcombinaties. Geel, blauw, roze, you name it.

Je kan jouw Millennium op laten bouwen met je favoriete componenten (versnellingen, wielen, banden, verlichting, remmen, stuur, zadel, enz.) en zo bepaal je zelf waar je je geld aan uitgeeft en welke onderdelen je als ontoereikend of overbodige luxe achterwege laat.

Enkele tips voor de afmontage:
– Kies voor betrouwbaarheid en laat de schijfremmen weg ten gunste van Magura HS33 remmen.
– Kies voor een stevige stalen of aluminium voorvork en niet voor het carbon exemplaar.
– Shimano Alivio versnellingen… doemaarnie… De fiets en jij verdienen beter.
– Zeven tientjes meer voor de 40-gaats wielen met XT naven is een goede investering.

Rohnin

De Rohnin is de Rohloff-fiets van Jan Janssen. Stoere naam, stoere uitstraling en een stoere kwaliteit. En net als de Millennium helemaal naar wens op te bouwen.

Twee minpuntjes:
– Het damesframe heeft een lagere instap dan de Millennium en is daardoor minder stijf.
– Er is vooralsnog geen Son naafdynamo verkrijgbaar.

De volledige 2011 collectie is zojuist online gezet. Ga naar JanJanssen.nl en zie daar welke opties er allemaal leverbaar zijn en voor welke prijs. Vanaf zo’n €2500,- heb je al een degelijke Rohnin!

52 thoughts on “Bike Motion 2010: Jan Janssen

  1. Mooie fietsen, heb er even naar gekeken

    Michiel, die handvaten op die Rohnin, weet jij welke dat zijn, die leken me best wel comfortabel

  2. ja, ik vond ze erg mooi, de fietsen als geheel ook. Dat zwart met zilverkleurige letters spreekt me wel aan 😉

    Enig idee waar ze te koop zijn? (De handvaten bedoel ik dan… 🙂 )

  3. Hoi ik heb deze fiets nu een half jaar en bevalt uitstekend.
    Ik heb de fiets in een blauwe kleur laten spuiten, en rijd met een Rohloff naaf.
    Dit is een aanrader ook in de winter met sneeuw. De fiets is perfect afgemonteerd en rijd lekker.

  4. Vroeg me af:
    Als tip voor afmontage voor millenium staat er dat je beter voor een aluminium voorvork kunt kiezen dan voor carbon? Wat is er mis met carbon?

  5. Je moet als je fiets een keer per ongeluk valt kijken of er je carbonnen voorvork geen haarscheurtjes zitten. Staal of aluminium is makkelijker te reparen dan carbon.

  6. Oh, oke..ik dacht dat mensen er hele slechte ervaringen me hadden. Maar als dit het enig is … 🙂

    Dank voor je berichtje.

  7. En het andere voordeel is dat de carbon voorvork niet geveerd is en de andere wel.
    Voor de rest is het een uitstekende fiets het onderhoud valt reuze mee. |Je kunt zelf een hoop doen aan deze fiets zoals olie versen in de naaf.

  8. Carbon is kwetsbaarder dan staal of aluminium en eigenlijk het beste geschikt voor lichtgewicht sportfietsen (race & atb) die geen zware tassen te dragen hebben. Bij een vakantiefiets kan je beter kiezen voor zekerheid en veiligheid dan voor een paar grammen lichter.

  9. Paar week geleden wa sik op naar een goede fiets. En door een toeval kwam ik bij een fietsenmaker die een jan janssen milleniu occasion had staan. Fiets had de juiste maat en de fietste lekker. Door de fietsenmaker is er een nieuwe set wielen en ketting opgeplaatst.

    Ik ben er erg tevreden mee. Hoewel de fiets niet door mij is samengesteld ben ik wel blij de configuratie zoals is nu is.

    Wel zoek ik nog een goede vlinderstuur voor deze fiets. Ik begreep dat de koga sturen (itm) als de bete worden beschouwd. Ik zie prijzen van 10 euro tot 80 euro
    waar moet je op letten

  10. Ik heb afgelopen zaterdag ook even een rondje op een Rohnin gereden, puur om even een Roholofnaaf te proberen en de dealer net even geen Koga had staan met Rohlof.
    Ik vond alleen de zit voor mij wat te diep, maar dat kan ook liggen omdat het frame eigenlijk te klein was. Ik kreeg ook de afdruk van de handvaten in m’n handen en dat ging ik na een tijdje al voelen en mijn nek ging zeer doen door de te diepe zit. Maar afgezien daarvan reed hij ook wel confortabel.

    Maar hoe zit het met de kwaliteit van de onderdelen? Koga heeft ook de naam om in alle onderdelen goede kwaliteit te hebben. Een Jan Janssen is wel iets goedkoper als wanneer ik een Koga Singature met dezelfde opties samenstel, (alleen heeft de Jan Janssen nog geen tandriem in de optielijst staan).

  11. Ik had bijna een jan janssen gekocht. Enige reden om het niet te doen was dat het geen excenter heeft. Verder is het een prima fiets met ditto onderdelen. echte prijs vecht fiets!

  12. Mowikan zei: “Enige reden om het niet te doen was dat het geen excenter heeft”.
    Wat is een excenter precies als ik vragen mag?

  13. @John:
    Een excenter.
    Dat slaat op de trapas die excentrisch en verstelbaar in het bracket is geplaatst.
    Hierdoor is de ketting of de aandrijfband strakker of losser te stellen. De achteras blijft in een gefixeerde positie in de achtervork staan. De aloude kettingspanners of allerlei ingewikkelde mechanismes daarvoor blijven dan achterwege. Santos doet aan excenters, Koga niet. Kijk maar een bij een Koga wat voor een toestand er bij de achteras is gemonteerd om de ketting of de aandrijfband te spannen.
    Mijn voorkeur is een excenter.
    Heb je al wat gekozen? Ik ben ook zoekende…

  14. Leo en John, kijk ook eens naar wat overjarige modellen van b.v. Santos en Idworx bij diverse dealers. Ik weet niet of Tout Terrain of VSF een excenter hebben maar hier zou je ook eens naar kunnen kijken. Koga en Jan Janssen hebben zeker geen excenter. Wil je met tandriem en met Rohloff gaan rijden dan is een excenter toch wel belangrijk.

  15. Hallo Frits,

    Ik heb inmiddels m’n fiets al besteld, net voor de kerst. Omdat de Kogafabriek rond Kerst en nieuwjaar dicht was is de bestelling als het goed is in januari geplaatst. Het is de Koga Signature geworden met Rohloff en tandriem. Ik zal het nog eens vragen aan m’n dealer over die excenter. Hij moet hem toch bij binnenkomst nog rijklaar maken en nog wat accessoirers van m’n andere inruilfiets overzetten (zoals km.teller en kliksysteem voor stuurtas). Als het goed is moet hij eind januari binnenkomen. Wacht in spanning af…

  16. @John:
    Gefeliciteerd met je keuze.
    Ik vind echter een excenter veel ‘leaner’ dan een verplaatser van het achterwiel om de band/ketting te spannen. Drukke boel daar bij de achteras. Houdt me een beetje tegen om een Koga te kopen.
    Maar ook de prijs van Rohloff met band houdt me een beetje tegen.
    Dan toch maar een derailleur?
    Je ziet, ik ben nog aan het wikken en wegen.
    @Frits:
    Mijn lengte is 1.93m, dus een ‘groter’ frame nodig. De meeste occasions zijn kleiner dan 60mm. Bij mij in de buurt (Zwolle) is er niet veel keuze in grotere maten. Bij Bongers in Apeldoorn staat een perfecte 2e hands Santos Travelmaster, maar 3500 euri is ruim boven mijn begroting. En eigenlijk is dat een perfecte pakezel, maar ik wil ‘m ook gewoon als toerfiets gebruiken, dan mag ie wel wat lichter.
    Je ziet, ik ben nog aan het wikken en wegen. 🙂

  17. Hoi Leo,op Marktplaats staat nog een mooie Santos Travelmaster te koop
    Framemaat 61 cm,met derailleur,te Zeist !

  18. @Ruud:
    Bedankt voor je reactie, ik had ‘m reeds gezien…
    Maar als ik dan toch voor een derailleur ga, heeft de Travelmaster niet mijn voorkeur. Beetje zeikerig, maar ik vind de frames van Koga of JanJansen mooier afgewerkt. Functioneel van non-importantie, maar het oog wil ook wat… 🙂
    Qua kwaliteit doen ze volgens mij niet veel voor elkaar onder, zeker niet omdat ik de fiets niet als ultieme pakezel wil gebruiken. En JanJansen is wel (veel) gunstiger qua prijs.
    Trouwens ook in de ‘lagere’ regionen ben ik nog niet uitgekeken.

  19. Leo,

    Ik zelf rijd nu 3,5 jaar met de Rohnin van Jan Jansen en ik kan je hem van harte aanbevelen is vooor deze prijs een hele betrouwbare fiets en ook zo als je zegt netjes afgewerkt. Ik heb zelf hier mee al meer dan 40.000km gefietst ik gebruik hem elke dag voor woon werkverkeer in weer in wind maar rijdt nog steeds goed.
    Ook om toertochten mee te maken verveeld de fiets niets.

  20. @Arie:
    Bedankt voor je reactie. De Rohnin is met Rohloff en ketting, toch?
    Da’s dan jammer, dat het geen aandrijfband is.
    Of vind je dat niet bezwaarlijk?

  21. Hieruit blijkt mar weer dat een fiets (en de aankoop daarvan) een heel persoonlijke keuze is.
    Persoonlijk ben ik heel erg gecharmeerd van Idworx (maar dat weten de meesten op dit forum wel). De Idworx fietsen zijn perfect tot in de detail afgewerkt. Nadeel het kost veel geld, maar je krijgt er wel heel veel voor terug (rijplezier, weinig onderhoud, sublieme techniek etc.). De excenter vindt ik samen met een Rohloff, riem of ketting de mooiste oplossing.
    Een derailleur aandrijving is natuurlijk ook prima, alleen heeft heeft iets meer onderhoud nodig dan een Rohloff naaf
    Ik wens John heel veel rijplezier met zijn Koga en Leo sterkte met het nemen van je beslissing (kijk ook eens bij Bikefeeling in Oudenbosch daar hebben Hetty en Lauran Willemsen nog twee overjarige Idworx ER staan in de maat XXL (is ca 64 cm).
    Je kan ook met Michiel van Bongers Bike proberen een mooie deal te sluiten m.b.t. de Santos Travelmaster (goed onderhandelen wil nog wel eens vruchten afwerpen). Een 2e hands Travelmaster van 3.500,– vind ik wel aan de forse kant, maar misschien is dit een showroom model?

  22. Leo,

    Ja met ketting en Rohloff naaf.
    En ik heb ook een kettingkast van kunststof erom heen zitten.
    Gebruik al jaren KMC ketting, rijd hier ongeveer 10 to 15.000 km mee.

    Maar zelf ben op zoek naar eeen andere fiets, kijk nu naar een titanium fiets met Riem en Rohloff naaf. (Van Nicholas). Moet hier nog wel goed over nadenken maar is een hele mooie fiets. Dit is een persoonlijke smaak van mij.

  23. Mijn zoektocht is nog niet teneinde (de Santos bij Bongers is inmiddels verkocht en ik heb achter net net gevist) en heeft zich min of meer over de landsgrenzen verspreid. D.w.z. een aantal Duitse fietsen heeft de revue gepasseerd.
    Een prijstechnisch heel interessante is de Gudereit SX-R 4.0 met Rohloff en (centre track) tandriem. Bij Mammoet in Den Haag nog geen 2300 euri, spiksplinternieuw.
    Fietsen zien er op het plaatje heel mooi uit en hebben goede specificaties (ik moet nog even in Den Haag langs, of bij Haico in Soest, of Mastbergen in Renkum bij om ze in het echie te zien). Verder kan ik alleen weinig over deze fiets op internet vinden, behalve enkele Duitse sites met minder uitgebreide info dan we in NL gewend zijn; zie deze site :-).
    Iemand een idee hoe goed ze zijn? Of er ervaring mee?

  24. Geweldig mooie fiets zeg, zo’n Gudereit SX-R 4.0. Had er nog nooit van gehoord en dealer zit notabene hier bij mij om de hoek in Soest. Zelfs al leverbaar met Pinion.
    Lijkt mij afgaande op de specs een zeer goede prijs kwaliteit verhouding te hebben. Een nadeel zou ik het beperkte dealernetwerk vinden hier in Nederland als je niet in Den Haag, Arnhem of Soest woont. Tevens lijkt mij de verhandelbaarheid van een gebruikt exemplaar wat moeilijk, op een gegeven moment wil je er ook weer eens van af.
    Toch ga ik er eens langs om het zelf te beoordelen.

  25. Dat doe ik eigenlijk nooit, maar vertel …… is’t nie veel dan?

    Het hier genoemde type is overigens uit de “Sportline” ipv de “Trekkingline”, derhalve mag het verwachtingspatroon ook anders zijn.
    Een beetje vergelijk als de VN Pioneer en de Amazon zeg maar.
    Mijn vader rijdt met wisselend enthousiasme op een Cannondale Tesoro 1 en dit vind ik op voorhand een mooi alternatief voorzien van de bejubelde Rohloff naaf.

  26. Als je niet van plan bent om er bepakking aan te hangen en wil gebruiken als dagelijkse woon-werk fiets, dan heeft het testen met bepakking inderdaad geen zin.

  27. @Michiel: Is jouw opmerking uit ervaring of uit scepsis over het merk?
    @ Jan-Willem: Ben wel benieuwd naar je mening na je bezoek.
    @Geïnteresseerden:
    De fiets heeft geen excenter en de fabrikant lijkt te experimenteren met de achterwielophanging, zo deduceer ik uit de Duitse fora en sites.
    Lees deze opmerkingen ook eens: http://radreise-forum.de/topics/982990

  28. Leo: ik vel geen oordeel, maar raad iedereen aan een trekkingfiets ook met bepakking uit te proberen. De verschillen in stabiliteit tussen de merken en modellen kunnen opmerkelijk groot zijn en dat is iets wat je niet uit de specificatielijst kan opmaken.

  29. Voor wie het nog interesseert:
    Ik heb net als John een Koga Signature met Rohloff en Gates tandriem gekocht.
    Waarom toch deze keuze (en niet de fiks goedkopere Gudereit SX-R 4.0):
    – Dikkere banden mogelijk
    – Stuurgedrag (op beide gefietst)
    – Stijver frame (deductie, geen feiten)
    – Fietsenmaker om de hoek
    – Leverbetrouwbaarheid
    – Op Koga aandringende echtgenote 😉
    Eind maart hoop ik de eerste kilometers te kunnen gaan maken.

  30. Heb de Gudereit gezien, best mooi maar denk ook aan de poison atropine met gates.
    iemand ervaring hiermee? de prijs is redelijk gelijk

  31. Geen ervaring met de Poison. Even op de site gekeken. De getoonde prijs is voor een fiets zonder verlichting, dragers, spatborden etc, Het valt me op dat Poison ( net als andere Duitse fabrikanten ) niet zo`n chique manier hebben om het excenter vast te zetten.

  32. Poison is wel compleet maar je kan de fiets wel naar eigen smaak veranderen, het is alleen niet mogelijk om voor magura remmen te kiezen. Ik weet niet of schijfremmen met rohloff een top combinatie is, maar ik ben niet zo technisch

  33. Hallo Theo,
    Ik hoop dat je dit forum soms bezoekt maar hoe bevalt de Koga Signature na circa 7 maanden. Komen je verwachtingen van stuurgedrag en stijver frame uit? En heb je de fietsenmaker “om de hoek” nog nodig gehad?
    Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen! Een twijfelende Kalkhoff e-biker die weer terug wil naar een gewone fiets. Maar die de destijds gekochte Santos Worldtraveler qua zit positie niet zo fijn vond. Je hangt zo op het stuur en daardoor steeds dove handen niet fijn. Groetjes Johan

  34. Hallo Johan,
    Neem aan dat je mij bedoelt en niet mijn niet bestaande broer Theo… 😉
    De KOGA Signature is prima, maar dat baseer ik grotendeels op de Rohloff naaf met riem; dat is echt super. Geen omkijken naar en werkt altijd, schakelen is een genot vergeleken met een 27 vit derailleur. Maar ik twijfel wel of ik niet 1000 euri minder had kunnen uitgeven. Licht ik zo toe.
    Wij hebben afgelopen vakantie een ‘creditcardtrip’ in Portugal gehad; 2 achtertassen (ongeveer 25kg samen) en 1 stuurtas (2 à 3 kg)) met eenvoudige klimmetjes en afdalingen (max 65 km/u). Met mijn 110 kg gaf m’n KS geen krimp. Omhoog hoefde ik ook niet te stoempen en ik blijft bijna altijd in het zadel, dus de fiets ‘danst’ niet tussen mijn benen. Ook bij afdalingen geen centje pijn. Ook soms over erg slechte wegen gereden met stenen, wortels en mul zand. De KS bleef zeer betrouwbaar en ik had geen enkel moment de vrees dat hij niet op z’n taak berekend was. De 50 mm brede banden zijn ook erg prettig.

    Maar mijn echtgenote Monique reed op een ruim 20 jaar oude stalen geleende KOGA met een ‘verkeerd’ (want zogenaamd slap) damesframe met lage instap met ongeveer dezelfde bepakking. Nu is zij wel half zo zwaar als ik, maar ook zij had nergens last van (en ze heeft ook de 60 aangetikt). Oké, met haar dunnere banden had ze op de slechtere wegen wel een nadeel en haar schakelwerk kostte haar meer inspanning (3×7 vit), maar de fiets reed verder als een zonnetje.

    Omdat het fietsen haar goed beviel en we hadden besloten om dat in de toekomst meer te gaan doen, hebben we voor haar ook een fiets uitgezocht. Alleen ze wilde geen 3600 euri uitgeven want dat vond ze zonde. Ik stond echter op een Rohloff naaf met riem. Hoewel we wel hier en daar hebben gekeken, was de beslissing toch gauw gemaakt: de Gudereit SX-R 4.0 met Rohloff en (centre track) tandriem. Deze fiets had ik zelf ook op een haar na gekocht, alleen kunnen er geen 50 mm brede banden op, max 42 mm. Voor Monique niet erg, maar bij mijn gewicht toch wel ‘lekker’. Deze fiets is zo’n 1100 euri goedkoper dan mijn KS, maar vind ik zeer goed. Uitstekende naafdynamo en uitstekende verlichting. Prima wielen, zelfde remmen als de KS, super aandrijving en vooral het lagere gewicht valt op (kilo’s lichter dan mijn KS). De SX-R is eigenlijk meer een sportieve fiets dan een pakezel, maar een perfecte fiets voor Monique.

    Dan mijn twijfel over mijn keuze voor de KS. Heb ik wel wat kleine irritaties over. Zo zijn de kabels van zowel de remmen als de versnelling absurd lang. Dat steekt allemaal voor het stuur uit en is niet zo fraai en zeer onhandig bij een stuurtas, want zit in de weg. Dan het uiterlijk van het frame. Prima en keurig afgewerkt allemaal hoor, maar omdat KOGA een universeel Signature frame gebruikt, zit het vol met allerlei onnodige nokjes en geleidingen voor niet bestaande kabels. Niet fraai en bij die hoge prijs had dat best achterwege mogen blijven. En KOGA levert altijd een Rohloff die geschikt is voor een schijfrem en die heb ik niet, ook minder fraai. Maar wat me eigenlijk nog het meest stoort is het slappe gevoel wanneer ik de fiets aan het stuur vastpak en tussen m’n benen heen en weer schudt, dat voelt best slap. Tijdens het fietsen geen last hoor, maar toch.

    Al deze ‘bezwaren’ heeft de Gudereit niet. Dat is een ‘standaardfiets’ en die is perfect in balans voor een mooie prijs. En zo als ik in een eerder commentaar al opmerkte: Heb ik wel een pakezel nodig? De meeste kilometers fiets ik ‘onbeladen’, wellicht had ik 1100 euri kunnen besparen en op 42 mm moeten gaan fietsen. Maar op de KS fiets ik ook prima hoor en die heb ik natuurlijk prachtig volgens mijn eigen handtekening laten bouwen, ook mooi…

    Dan nog even over je fietshouding. Mijn KS is volgens een ‘ bikefittig’ op mijn lijf aangepast, maar toen de fiets werd afgeleverd leek me het zadel erg laag. En hoewel de maten aan de meting voldeden, heb ik ik inmiddels mijn zadel zeker 3 cm hoger gezet. Ook heb ik het stuur wat hoger gezet, want ik wil niet permanent te veel op m’n polsen steunen. Dove handen liggen dan op de loer. De fietsenmaker om-de-hoek heb ik nog niet nodig gehad. Geen problemen met de KS.

    Kort en goed: Had ik weer een KOGA Signature gekozen? Mogelijk niet. Helaas heb ik de Gudereit SX-R 4.0 niet goed kunnen testen, hoewel een proefrit een goede indruk achterliet.

    Succes met je keuze.

    Groet,

    Leo.

  35. Advies:
    Mijn voorlaatste fiets was een Travelmaster 2.6 Alu 19″frame op deze fiets kreeg ik last van mijn polsen en zat ik te ver voorover het fietste niet fijn. Ik vond niet mijn juiste houding.
    Nu rij ik rond op een damesfiets Kalkhoff Aggattu 8 versnellingen shimano qua zit prima, maar electrisch dat is het niet! Ben een echte rechtop rijder. En met mijn 145kg en 1.82 ben ik op zoek naar maatwerk met een budget van ongeveer 2500 tot 2750 euro wat ik er nu voor wil uitgeven. En zit ook nog te denken aan een Rohloff met in de toekomst (of nu) een riem!
    Gebruik de fiets voor woon werkverkeer en zoek mogelijkheden voor inzet voor fietsvakantie.
    Hoe zou mijn plan er dan uit moeten zien……??

    Groeten Johan

  36. Afgezien van de toekomstige riemwens zou ik eens naar een Gaastra 4:14 kijken. Niet een te extreem sportieve zit, duurzaam en voorzien van een Rohloff en een mooi afgewerkt stalen frame. Met bovenstaande wensen zou bij mij deze uit de trechter komen.
    Succes met je keuze! Wellicht komen er nog meer suggesties.
    Hieronder een linkje met een test van Gijs Loning / Op Pad:
    http://www.oppad.nl/?uitrusting=test-gaastra-fyts-4-14

  37. Lees meer over framematen, frameverhoudingen en zithoudingen hier: http://www.sintchristophorus.nl/de-warrige-wereld-van-framematen/

    Mogelijke oplossingen voor pijn in polsen en handen:
    – stuur hoger zetten.
    – soms stuur iets verder weg zetten (niet naar je toe, want dan leun je met je bovenlijf mogelijk teveel op het stuur.
    – Ergonomische handvatten en bar-ends monteren en experimenteren met de afstelling daarvan.
    – Zadel goed af laten stellen, zodat je meer ontspannen zit en minder hoeft te leunen.
    – Je rugspieren trainen om je lijf beter rechtop te kunnen houden en je armen minder het werk te laten doen.
    – harder fietsen (minder leunen, meer trekken).

    Of… een omafiets of ligfiets kopen.

  38. @Michiel:
    Yes, bodyscanning crm.
    Heb trouwens ook het zadel ietsje verder naar voren geschoven, omdat ik tijdens het fietsen steeds naar de zadelpunt schoof en niet op mijn zitbotjes bleef zitten.
    Heb trouwens de ervaring dat je fiets ‘pas’ maken het beste gebeurt na zoveel kilometer fietsen, omdat je dan pas merkt hoe het ‘zit’.

  39. Een puur statische meting op basis van een paar lichaamsafmetingen is al niet voldoende, maar het CRM systeem maakt er naar mijn ervaring echt een potje van wat betreft het juist adviseren van een afstelling. Zoals jij zelf al ervoer, komt het zadel bij CRM standaard 3cm te laag te staan (wat een hele framemaat kan schelen) en ook de afstand tussen zadel en stuur klopt bijna nooit. Erg jammer, maar dit systeem helpt je niet bij het kiezen van de juiste framesoort en -maat. Het is vooral een handig marketingtool voor de fietsverkoper.

  40. Hallo Leo

    Ik krijg mijn fiets als het goed is volgende week. Wanneer ververs jij olie en waar heb je de olie gekocht?

  41. @Paul:
    Ow een nieuwe… Waar is de keus op gevallen?
    Als je een Gudenreit heb gekozen ben ik wel benieuwd naar je ervaringen.

    De eerste keer olie ververst na 500 km met een Rohloff-setje, gekocht bij dezelfde fietsenmaker als waar ik mijn fiets heb gekocht. Was ongeveer 24 euri. Niet goedkoop voor een plasje olie. Op internet kan het vast goedkoper, maar zo’n man gun je ook wat. Of ben ik nu te goed. Volgende keer misschien…
    Spoelen en vervangen zelf eenvoudig te doen.
    Daarna om de 5.000 km of jaarlijks. Weet niet of dat strikt noodzakelijk is, want 10.000km kan ook zo kun je op internet lezen (http://www.vakantiefietser.nl/onderdelen/rohloff-naaf/rohloff-gevorderden)
    De officiële Rohloff-olie gebruiken lijkt me echter wel verstandig 🙂

  42. Hallo Leo

    Ik heb de Gudereit bekeken verleden jaar en bijna gekocht, heb toch voor poison gekozen.Dit werkt meer als een signature fiets,je kan heel veel zelf samenstellen. Je zit wel vast aan schijfremmen maar ik heb het gevoel dat je dat steeds meer ziet dus denk ik dat het wel toekomst heeft.Bij mijn huidige fiets begint de velg wel dun te worden door het remmen, ook een son naafdynamo en edelux licht, tandriem voor een prijs van rond de 2500 euro. Krijg hem als het goed is volgende week binnen. Het gewicht is ook laag. Vooral het feit dat je de fiets zo kan maken als je wilt en het (als het goed is ) nog lagere gewicht heeft mij doen besluiten om voor de poison te kiezen.
    Inderdaad wel zeer prijzig die olie.
    groet
    Paul

  43. Hallo fiets fanaten,
    Ik ben aardig aan het rondkijken op fietsgebied en nu ben ik het merk Riese Muller tegen gekomen. Hoe ligt dat in de fietswereld? Is het een beetje kwaliteit, wat zijn de voor -en nadelen van dit merk. Wie heeft er ervaring mee, want dat je nou zegt goedkoop dat is het zeker niet! En wie van jullie heeft er electro (e-bike) ervaring mee? Een Delite HS met Rohloff !
    Ik rijdt nu op een Kalkhoff e-bike dames model maar dat vind ik een beetje een slappe contructie. Fiets technisch simpel heel makkelijk zelf onderhoud te geven wat de prijs weer wat aantrekkelijker maakt. Die fietsenmakers van tegenwoordig die schrijven ook 🙂

    Graag wat ervaringen delen.

  44. Zelf rijd ik met veel plezier op een jj millenium. Op zoek naar een een leuke fiets voor erbij kwam ik deze fiets tweedehands tegen bij een fietsenmaker. zag er netjes uit, nieuwe bladen, ketting, en zadel.

    wilde eigenlijk een worldtraveller kopen maar om die alleen te gebruiken voor boodschappen in de stad vond ik overdreven. Dit was een goed alternatief voor een zeer betaalbare prijs.

    Ik rijd nu drie jaar op deze fiets en maak per jaar steeds meer kilometers, Afgelopen jaar onder meer in de bergen ermee gefietst en de jan jansen hield zich prima. De fiets begin ik per gereden kilometer steeds meer te waarden, (3000 km per jaar 2014) Dit jaar ga ik daar ruim overheen. Shimano deore is prima materiaal, frame is mooi en wordt door veel mensen gewaardeerd. Je wordt met deze fiets wel vaak aangesproken dat je op een Jan Jansen rijdt. Op zich is dat wel grappig. Op een of andere manier trekt de fiets altijd wel de aandacht.

    Voor mij een ideale fiets die voor veel kilometerplezier zorgt, zowel naar werk toe als met de vakantie.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *