Tijdens de Eurobike toonde ik al de eerste foto’s van Koga’s geheel nieuwe Signature WorldTraveller S en na een bezoek aan Koga heb ik meer informatie en foto’s voor jullie!

In het vorige artikel had ik de belangrijkste punten van Koga’s nieuwste ‘Custom Order’ trekkingfiets al op een rijtje gezet, maar bij deze plaats ik de info nogmaals en uitgebreider. Aangevuld met lekker veel foto’s, want plaatjes kijken is leuk!

 

Frame:

  • Triple butted, hydroformed, oversized aluminium buizen. Levenslange garantie op het frame en de voorvork.
  • Leverbaar als herenframe en mixed-frame. Geen lage-instap-optie, want het damesframe moet stijf en stabiel genoeg zijn voor veel bepakking.
  • Uitsluitend leverbaar met een vaste, aluminium voorvork. De vraag naar verende voorvorken is in dit segment verwaarloosbaar gebleken, dus hoeft Koga geen zogeheten ‘suspension-corrected’ vaste vork meer toe te passen. Dit maakt een langere balhoofdbuis mogelijk, wat de torsiestijfheid ten goede komt.
  • Koga heeft één duidelijk in het oog springende concessie moeten doen: de lasnaden zijn niet meer glad afgewerkt, omdat ze tegenwoordig van een poedercoating in plaats van spuitlak worden voorzien. Het vulmiddel dat voorheen over de lasnaden gebruikt werd, kan niet goed tegen de hitte die nodig is bij poedercoating.

koga-signature-wts-dames-gold

koga-signature-wts-heren

  • Geheel nieuw Rohloff-specifiek frame met vaste positie voor de achteras en een excentrisch verstelbare trapas voor het spannen van de tandriem of ketting.
  • Geen werkloze derailleur- en kabelnokjes meer aan het frame.
  • De excenter rond de trapas is een expander van het merk Bushnell en de bracketpot van het frame is naadloos en extra dik uitgevoerd.

koga-signature-wts-bracket

  • De rem- en versnellingskabels lopen door de onderbuis. De draden van de verlichting lopen eveneens zoveel mogelijk binnendoor.
  • Onzichtbaar geïntegreerd anti-doordraai balhoofd. Stuur kan niet meer tegen het frame slaan, zodat de koplamp, de kabels en het frame niet meer kunnen beschadigen als de fiets omvalt.
  • Het achterstandaard is gemonteerd met twee in het frame verzonken borgmoeren. Geen kwetsbaar schroefdraad meer in het frame.

koga-signature-wts-balhoofd

koga-signature-wts-standaard

 

Remsystemen:

  • Leverbaar met schijfremmen (Magura MT5 en Shimano XT), V-brakes (Shimano) of hydraulische velgremmen (Magura).
  • Schijfrem- of cantilever-specifiek frame. Het frame wordt niet meer ontsierd door nokjes van het niet-gekozen remsysteem.

koga-signature-wts-v-brake

koga-signature-wts-magura-velgremmen

koga-signature-wts-magura-mt6

koga-signature-wts-magura-disc

koga-signature-wts-shimano-xt-disc

Wielen:

  • Geschikt voor 28″ banden tot 50mm dikte met voldoende ruimte binnen de spatborden.
  • Bij voldoende vraag zou Koga 55mm banden met bredere spatborden aan het assortiment toe kunnen voegen. Binnen het frame is daar voldoende ruimte voor.
  • Lichtlopende Schwalbe Almotion banden aan de optielijst toegevoegd.
  • Schijfremfietsen krijgen bijbehorende schijfremvelgen. Velgremfietsen krijgen degelijke, busloze Ryde-wielen voor en achter.

 

Opties:

  • Leverbaar in vijf metallic kleuren: zwart, zilver, champagne, groen en blauw. Alle kleuren naar keuze met een matte of glanzende finish.

koga-signature-wts-collectie

koga-signature-kleuren

  • Rohloff-naven, SON naafdynamo en SON koplamp leverbaar in vier kleuren: zwart, zilver, rood of blauw.
  • Overbrenging met conventionele ketting of onderhoudsarme Gates CDX tandriem.

koga-signature-rohloff

koga-signature-wts-tandriem

 

  • Nieuwe sturen en zadels aan de optielijst toegevoegd.
  • Af-fabriek leverbaar met USB-oplaadadapters. ‘The Plug’ voor in de stuurbuis in combinatie met SON-verlichting of een Busch & Müller koplamp met geïntegreerde omvormer en bufferaccu.

koga-the-plug

koga-busch-muller-koplamp-oplader

koga-busch-muller-bediening

 

Zo! Dat was een hele lijst!

Vanaf november 2015 kun je de nieuwe Koga Signature WorldTraveller S zelf naar wens samenstellen in de online Koga Signature Configurator. De prijzen worden dan vanzelf duidelijk. De eerste leveringen zullen in maart 2016 plaats gaan vinden.

Ik kan niet wachten om hem te gaan testen! Mijn verwachtingen zijn in ieder geval hoog gespannen.

57 thoughts on “Koga Signature WorldTraveller S – meer info

  1. Stoere fiets zo in het zilver met rode naven en koplamp!

    Die goudkleurige is vooral sjiek. Meer iets voor mijn moeder. 😉

  2. Maak ik hier nu uit op dat een derailleuraandrijving niet tot de mogelijkheden behoort? Ik ben geen kenner van de Signature WT-lijn, dus misschien was dat sowieso nooit het geval?

  3. Klopt, Menno. Als je derailleurs wilt, dan kom je uit op het frame dat we al een paar jaar kennen. Het ligt in de lijn der verwachtingen dat dit ‘Touring’ frame, zoals ze het nu noemen, ook een keer vernieuwd gaat worden, maar dan specifiek ontworpen voor Shimano-naven en derailleurs.

  4. Ik alu 6061 tegenwoordig de standaard voor een fiets frame ? ( vorige Signature frame was alu 7005 )
    Een groot pluspunt van Koga blijft de levenslange garantie op frame en voorvork ( voor de eerste eigenaar ).
    Sommigen zien misschien liever een vierkante degelijke trapas. Aangezien de bushnell elke 2 jaar wel een keer lekker ingevet wil worden, kost het niet veel geld en moeite om dan ook de trapas lagers mee te vervangen.

  5. 6061 aluminium is beter geschikt voor hydroformen, omdat het verder vervormd kan worden dan 7005 aluminium, wat bij hydroformen in de mal zal gaan scheuren.

    Ongeacht de diverse, duurzame en onderhoudsarme onderdelen is het raadzaam om een fiets tenminste 1x per jaar een beurt te geven en alles van nieuw vet te voorzien. Balhoofdlagers, trapas, excenter, Rohloff-naaf, alles heeft eens per jaar even aandacht nodig.

  6. Wat is heel jammer vind is dat de garantie op het frame niet, zoals vroeger wel, overdraagbaar is.
    Ik kan de reden daarvan niet raden behalve
    kostenbesparing.
    Een gemiste kans van KOGA.

  7. Overdraagbare garantie blijkt voor de eerste koper onvoldoende een argument om een bepaald merk wel of niet te kopen. De meesten denken alleen maar: “Wat heb ik er zelf aan?” Als het voor de inruilprijs geen verschil maakt, dan kan Koga zich een hoop ellende besparen, want ze krijgen ook heel veel te maken met zwaar verwaarloosde of beschadigde fietsen (veeal aangevreten door pekel en nooit schoon gemaakt) die echt niet meer onder garantie kunnen vallen en de ellenlange discussie tussen de koper van een gebruikte Koga, de dealer en de garantieafdeling kan enorm veel tijd, negatieve energie en geld kosten. Terwijl gebruiktkopers feitelijk geen klant zijn van Koga, maar van de verkopende partij (eerdere eigenaar of fietshandelaar) en Koga heeft hier meer aan te verliezen dan te winnen.

    Als je een levenslange garantie geeft, dan mag je als fabrikant ook voorwaarden stellen aan de consument. Regulier onderhoud is er daar één van en daar schort het in het meerendeel van de gevallen hopeloos aan. En dan toch heeft de fabrikant het in de ogen van de consument gedaan…
    NIETS heeft het eeuwige leven en ik vind dat de gebruiker dat moet beseffen en respecteren.

    Koga is een fabrikant van NIEUWE fietsen en moet dus primair het vertrouwen van nieuwkopers wekken. Een levenslange garantie voor de eerste eigenaar is daarbij een voldoende sterk argument gebleken. Zelfs al worden de frames ieder jaar beter en duurzamer, een levenslange garantie blijft een marketingtool om vertrouwen te wekken. Hoe je dat vertrouwen vervolgens de jaren daarna vasthoudt, kan je in mijn ogen beter middels het goede product doen dan middels een levenslange, overdraagbare garantie. Het geld dat voorheen verloren ging op de garantieafdeling kan beter gebruikt worden om het product kwalitatief hoogwaardiger te maken. Daar wint een merk op de lange termijn veel meer vertrouwen mee.

  8. Michiel e.a., ik vind ook altijd de term “levenslang” onduidelijk, die zou voor alle duidelijkheid beter veranderd kunnen worden in “…” jaar. Wat is levenslang? Het leven van de koper, van het product, van de fabrikant? Zoals je zelf aangeeft, niets heeft het eeuwige leven, alles slijt en verouderd. Bovendien, iets wat je 10 of 20 jaar (ik hoop met plezier) heeft in alle rdelijkheid geen nieuwwaarde meer maar een restwaarde.

  9. Thijs, de meest bepalende factor van de drie die jij noemt is de levensduur van de fabrikant. 😉

    Maker weg, garantie weg.

    Bij aankoop van een nieuwe fiets is de eventuele restwaarde bijna nooit echt van belang. Daarbij zijn de gekozen kleur en de framemaat veel bepalender voor de restwaarde dan de duur van de garantie.

  10. Michiel, wat ik met restwaarde bedoelde is, wat mag je verwachten van een fabrikant als je na pakweg 10 jaar een garantiegeval hebt. Ik zou het reeel vinden als een fabrikant de leeftijd mee laat tellen. Mag je van een fabrikant verwachten dat hij een nieuw frame geeft als er na 10 jaar een probleem is of mag je verwachten dat een fabrikant de waarde vergoedt die een goed frame heeft na 10 jaar. Laten we eerlijk zijn, als een frame nu 2000 euro kost, is dat frame, ook als het na 10 jaar nog perfect in orde is, geen 2000 euro meer waard.

    Wat dat betreft wil ik je het volgende niet onthouden. Ik had dit jaar een probleem met mijn s.i. Thermarest matje. Meer dan 25 jaar oud, lijm was losgelaten en er kwam een bobbel op. Met de importeur gebeld, netjes uitgelegd wat er was en eerlijk gezegd hoe oud het matje was (kunnen ze trouwens ook zelf zien aan het serienummer). Nou, stuur maar op (via Bever gedaan).
    Ik kreeg gratis een nieuw matje. Eigenlijk meer dan ik in alle realiteit mag verwachten, want een matje kan nog zo goed zijn, schuim en lijm verouderen naarmate de tijd verstrijkt, en dit was in mijn ogen echt niet het gevolg van een productiefout. Perfecte service van de importeur. Dat mag dus ook wel eens gezegd worden. Ik kampeer dus voor de rest van mijn leven uitsluitend op Thermarest matjes, dat begrijp je wel.

  11. Ah, op díe fiets!

    In geval van garantie dient de leverancier het onderdeel kosteloos te vervangen of te repareren. Als hier een afschrijving voor zou gelden, dan dient de fabrikant dit vooraf te melden en dan is het feitelijk een coulanceregeling.
    In veel gevallen is het frame na een paar jaar niet meer leverbaar en dan wordt er een frame van een nieuwer type geleverd. Vaak gaat de consument daarmee erop vooruit.

    Maar genoeg over garantie. We dwalen af. Terug naar de Koga Signature WTS!

  12. Ik heb de afbeeldingen van de Travel Lite en deze WordTraveller S eens over elkaar gelegd.
    Het valt me op dat de fietsen in lengte aardig overeenkomen. Dus ook de WTS krijgt net zoals de Travel Lite in de basis een sportieve zit.
    De Travel Lite heeft een hedendaags modern frame ( laag bracket / sloping bovenbuis ) De WorldtravellerS is meer traditioneel uitgevoerd.
    Tevens opvallend is dat de balhoofdhoek van de Koga een tikkeltje groter is. Met de rechte voorvork zorgt dit voor een grotere naloop.
    Ook hier lijkt weer sprake te zijn van een bewuste keuze ( lees anders dan Idworx, Santos ) voor een uiterst stabiel stuurgedrag
    Waarschijnlijk hebben ze goede ervaringen opgedaan met de pinza voorvork.

    Ik ben benieuwd naar het testverslag

  13. Onlangs heb ik me een beetje ingelezen op schijfremgebied, vooral die van Magura. Dit bedrijf zet de MT5, samen met de duurdere MT7, in de markt als opvolger van de GustavM.
    Het zou een zeer krachtige en goed moduleerbare rem zijn, bedoeld voor bijvoorbeeld downhill. Persoonlijk denk ik dat ‘ie ook wel geschikt zal zijn voor tandems. Daarnaast is er een ebike versie voor de snelle speed pedelecs.

    De MT5 vind ik daarom een opmerkelijke keus van Koga. Ik vraag me af of een dergelijke remkracht zinvol is op een fiets als deze.

  14. Daar hoop ik jullie snel meer over te kunnen vertellen. Ik krijg binnenkort een testexemplaar, waarvan ik eerst een portret maak voor het tijdschrift BIKE&trekking en daarna een rij-impressie op deze site zal plaatsen.

  15. Het afsluitdopje op The Plug is van slap rubber en is een gepiel om het goed in de USB ingang te krijgen. Bij Idworx heb ik dit al gezien en geprobeerd.
    Het huidige afsluitdopje vind ik persoonlijk beter.

    De kabelgeleiding door het frame vind ik persoonlijk niet zo mooi en functioneel (rammels en maakt het frame er niet sterker op?)

    Iets grotere banden (55 mm) kunnen dus ook gemonteerd worden, prima van Koga.

    Langzaam zie je steeds meer invloeden van Santos en Idworx terug bij Koga, overigens een prima ontwikkeling, Gerrit Gaastra had blijkbaar al een vooruitziende blik met zijn innovaties en details voor techniek (Gerrit heeft tenslotte wel de trend gezet).

    Koga werkt ook met 2 verschillende lowriders of zit dit in het optie pakket, net zoals als het standaardje bij de lowrider?

    Nieuw voor mij is, dat bij poedercoating de lasnaden niet meer glad kunnen worden afgewerkt, jammer, dat zou de fiets een nog chiquere uitstraling hebben gegeven.

    Verder een hele mooie fiets, ben benieuwd naar je testverslag Michiel!

  16. Bij het glad afwerken van de lasnaden wordt een soort plamuur gebruikt. Er bestaan wel hittebestendige plamuursoorten die in theorie met poedercoating gecombineerd kunnen worden, maar Koga wil het risico niet lopen dat er toch kleine scheurtjes in de lak en het plamuur ontstaan. Dit wordt namelijk door veel dealers en consumenten foutief als een scheur in het frame gezien, terwijl het hier slechts een scheurtje in de oppervlakteafwerking betreft.

    Om gedoe en discussie op de garantieafdeling te voorkomen, heeft Koga er (net als Idworx) dus bewust voor gekozen om geen plamuur over de lasnaden te smeren. Santos doet dit overigens wel in combinatie met poedercoating bij al hun Lite-modellen en de mountainbikes. Santos vertelde dat het niet makkelijk was om de juiste plamuursoort te vinden, maar dat het ze wel gelukt was. Ik heb daar tot nu toe nog geen problemen gezien.

    Maar goed, we hebben het hier slechts over een optische afwerking. Wel of geen gladde lasnaden doet niets af aan de kwaliteit van het frame.

  17. Ik zie dat er bij Bushnell meerdere excenter-types bestaan.
    http://www.bushnelltandems.com/eccentric.html

    Ik weet niet of de kleur bepalend is, maar dan lijkt KOGA voor de retro versie te hebben gekozen. De retro versie is een stukje goedkoper en 75 gram zwaarder dan de lichtgewicht versie.
    Ik zie het grote contact vlak tussen bracket en excenter van de retro versie als een voordeel tov de lichtgewicht versie.

    Ik ben benieuwd welke voordelen KOGA ziet in dit type excenter tov van de goedkopere pin bolt oplossing , die bv Idworx en Santos gebruiken.

    Ik lees overigens ook zeer positieve ervaringen over het carver-excenter. Deze maakt gebruik va een nylon bus tussen excenter en bracket

  18. Hoi Peter,

    Wat interessant!

    In mijn eigen tandems heb ik ervaring met massieve excenters, de excenter van Carver en binnenkort ga ik die van Bushnell gebruiken.

    Met massief bedoel ik dat de excenter uit één geheel gemaakt is en het frame er omheen moet klemmen, zoals bij bijvoorbeeld Idworx. Het werkt prima, maar ik houdt de trapasbus liever helemaal dicht.
    Daarom koos ik bij de volgende tandem de excenter van Carver. Mooi product en de nylon bus zag ik als een voordeel, maar is volgens mij nu de oorzaak van het feit dat de excenter toch redelijk makkelijk verdraait: de bout moet erg hard aangedraaid worden om dat te voorkomen.

    Bij mijn eerstvolgende tandem ga ik dus Bushnell gebruiken (retro versie) en ik hoop dat ‘ie dan direct goed vast zit.

    Waar heb jij die positieve gebruikers ervaringen gelezen van de versie van Carver?

  19. Peter en Martijn, gaat de (witte) nylon bus bij de Carver excenter op den duur niet schuiven in het brackethuis als je ook b.v. montagepasta gebruikt?
    Op zich is het wel mooi, je houdt al het vuil buiten het brackethuis.
    Bij Idworx werkt men met een afdichtrubber bij de twee 6 mm inbusbouten.
    Ben ook wel benieuwd naar de gebruikers ervaringen van de excenters.

  20. Hoi Frits,

    Ik heb heel bewust geen montagepasta gebruikt. De Carver excenter komt door de witte nylon bus niet in contact met het frame, dus zag ik er geen reden toe. De nylon bus wordt met grote kracht tussen het frame en de excenter geklemd, dus die zal niet zo snel schuiven.
    Waar het om gaat is dat de excenter zelf op z’n plek blijft.

    Mijn indruk is dat de nylon bus enigszins comprimeerd, en daardoor is het moeilijk de excenter goed vast te zetten. Vandaar dat ik nu de Bushnell excenter ga gebruiken, deze gebruikt niet zo’n nylon bus.

    De reden dat ik de trapasbus/brackethuis liever gesloten houd is voornamelijk dat ik deze niet wil verzwakken. Dat de excenter dan ook schoner blijft is mooi meegenomen.

  21. Martijn, je laatste alinea is duidelijk. Positief en belangrijk punt vind ik ook dat het het brackethuis niet verzwakt.
    Vraag blijft natuurlijk waarom Idworx en Santos hier geen gebruik van maken.
    Overigens moet ik zeggen, dat ik nog geen klachten heb opgevangen over de door Idworx en Santos gebruikte methode qua zwakheid in dat deel van het frame.
    Het enige wat mij een keer is overkomen bij mijn OR in het begin was dat één van de aluminium inbusbouten die de EBB in het brackethuis vast zet bij een aanhaalmoment van 12 Nm stuk ging.
    Inmiddels gebruikt Idworx hiervoor al weer een aantal jaren stalen inbusbouten.

  22. Jaja… Geduld, mijn trouwe lezer.

    Ik moet ook de Van Nicholas Pioneer 29, de Rose Black Lava, de elektrische Santos Travel Lite Pinion, de Frog kinderfiets en de Pilot Pinion Plus Packer nog doen.

    En de pedalentest, de tassentest, de windjacktest, de regenjacktest, de waterdichte-handschoenentest, de mokkentest, de hangmattest, de goedkope-onder-3-kilo-tweepersoonstenttest, de luchtbedjestest, de goedkope-brandertest, de fiets-loopschoentest, de waterdichte-schoenentest, de Camelbacktest, de offroad-bandentest, de Almotion-versus-Big-Ben-test, de BikePackingtassentest, de leeslamptest en de hoofdlamptest… En dat allemaal gratis en voor niets ‘ter uwer leering ende vermaek’! 😉

    Shit, ik loop een beetje achter…

  23. Ik ben op zoek naar een goede en duurzame fiets voor woon-werkverkeer (20 km enkele reis) en fietsvakantie.
    Ik ben enthousiast over de santos traveller light. Alleen de prijs was hoger dan verwacht.
    Nu lees ik steeds meer over pinion…tja wat is wijs?
    Weten jullie of er ergens een beurs is waar ik al deze fietsen eens bij elkaar kan zien? en mijn keuze kan maken?

  24. Pinion kost weer honderden Euro’s meer dan Rohloff.

    Een beurs is leuk om alles te kunnen bekijken, maar je moet rijden!
    Volgende week is de Bike Motion beurs in de Jaarbeurs. Daar kan je alvast wat informatie verzamelen, maar daarna moet je echt naar een dealer gaan die alle merken voert die jij wilt vergelijken, om daar uitgebreid op proef te rijden.

  25. Ik heb sinds november 2014 een Santos Travel Lite met Son, Rohloff en Gatesriem en gebruik die ook het jaar door voor woon-werk met ongeveer dezelfde afstand, 2 a 3 dagen per week. Dat bevalt goed, de fiets heeft weinig onderhoud nodig. Of een Pinion voordelen heeft? Lastige vraag. Nog niet veel winterervaringen gelezen en de Pinion kan alleen met een gates centered riem en die slijt sneller.

  26. Vanmorgen met de Travel Lite met zowel de Rohloff/riem als met de Pinion/riem gereden. Geweldige fietsen. Voor mijn gevoel liep de Pinion iets mooier/gladder, net of hij meer ingereden was. Ik vond wel dat de Pinion veel herrie maakte als je de trappers stil hield.

  27. Michiel, denk je dat de bevestiging van de achterstandaard met alleen de 2 inbus bouten sterk genoeg blijkt?
    Ik niet!

  28. Ja hoor. Dat hebben ze allemaal. Idworx, Santos, Van Nicholas, Avaghon, you name it.

    3-bouts standaards bestaan naar mijn weten niet. Ik heb nog nooit gebroken boutjes gezien. Wel gebroken standaards.

  29. Lambert,
    De vroeger populaire bevestiging van de standaard onder de trapas had meestal zelfs maar 1 bout, weliswaar iets dikker dan de 2 inbusboutjes waarover jij het hebt. Bij correcte montage van de standaard denk ik dat het scharnierpunt en de “poot” veel meer afzien dan de bevestigingsboutjes. Best wel af en toe (laten) checken of ze nog goed vastzitten (en het juiste aanhaalmoment respecteren).

  30. Klopt het dat een distributieriem van een (auto)motor van hetzelfde materiaal is als zo’n tandriem bij een Koga of Santos en ook dezelfde soort tanden heeft?

  31. Ik denk het niet, anders was je voor 15 euro klaar voor een nieuwe riem, of zou dit komen door de vele duizenden dynamo v-snaren in een auto tegen enige honderden in de fietsindustrie, de materialen en de hoeveelheid werk zal ongeveer hetzelfde zijn.

  32. Lambert en Dominique, gebroken boutjes komen inderdaad niet voor, wel kunnen de boutjes losraken. Wil je er zeker van zijn dat dit niet gebeurd plaats dan een iets langere bout met een borgmoer en het probleem is opgelost.
    Bij mijn fietsen heb ik dat ook gedaan, nooit geen problemen meer gehad.

  33. Nooit geen is altijd Frits 🙂
    Maar een druppie locktied doet ook wonderen tegen los trillen.

  34. ter info….De KOGA WTS komt medio december in de configurator

    Mee eens met Martijn ( 13 sept ). De keuze mogelijkheid voor de 4 zuiger remmen van Magura is opmerkelijk. Voor downhill, tandem of speed pedelec oke, maar voor een vakantiefiets …..?
    Ik had liever de keuze mogelijkheid gezien voor de gemakkelijk afstelbare, zorgloze Avid BB7.

  35. Het laswerk onderaan de voorvork bij de schijfrem-unit ziet er deplorabel uit .
    als Lasser doet mij dit gewoon pijn aan de ogen .., wat een geklodder !

  36. Hallo,

    Ik ben mij aan het oriënteren naar een fiets waarbij ik lange toertochten maak(200 tot 400 km) sportief kan rijden en in 2019 Parijs Brest Parijs mee kan rijden( 1200km).Wat raad je mij aan te kopen? Welke wielen 30 mm 40 mm 50mm?

  37. Vraagje,

    Is de World Traveller S jubileum fiets die in beperkte oplage tot 1 december a.s. kan worden besteld waar voor z’n geld E 4999,- ??
    Geen keuze mogelijkheden (alleen frame maat) en geleverd met een in de forum kritisch beschreven CDX riemaandrijving.
    Graag uw mening forum lezers.

  38. Hendrik, ik was zelf niet echt onder de indruk van die Koga aanbieding. Een vergelijkbaar model met de Koga Signature configurator was ettelijke 100’en Euro’s goedkoper — weliswaar zonder de tassen, maar die heb ik toch al in bezit. Belangrijker lijkt me dat je voor 5000 Euro bij idworx (en wellicht ook bij Santos) een betere deal kan doen en ook de keuze krijgt tussen Rohloff en Pinion (met ketting).

  39. Kijk eens naar de Koga X-over en de Koga Beachracer, dat zijn prachtfietsen voor een lage prijs. Daar kan geen rohloff of pinion tegenop. Verlichting en spatborden toevoegen is een eitje. Een stuk lichter en sneller. Supremes eronder en bikepacktasjes en gaan met die banaan.

    https://www.koga.com/nl/crossover/collectie

  40. Hendrik, de vraag die je je eerst moet stellen is, waar wil je de fiets voor gebruiken, pas dan kan gericht op je vragen worden ingegaan.
    Een fiets voor woon/werk verkeer is iets anders dan bepakt en bezakt met de fiets op fietsvakanties.

  41. Voor woon-werk is de nieuwe F3 6.0 waarschijnlijk meer geschikt
    ( alfine 11 met riem aansrijving )

  42. De fiets wordt gebruikt voor fietsvakanties en dat voornamelijk op het asfalt in Europa. k wil wel persee een riem en een Rohloff naaf maar dan CDC en niet CDX) ..

  43. Hendrik, de Koga Travelller S is zeker zijn geld waard als je kijkt wat je ervoor krijgt en waar je de fiets voor wilt gebruiken.
    Belangrijk aspect nu is een uitgebreide proefrit maken en dan bedoel ik niet een rondje om de kerk.
    Probeer de fiets een weekend mee te krijgen, lukt dit niet dan vroeg op de dag starten (tussen de 50 en 100 km fietsen) en neem een setje inbussleuteltjes mee voor de fijn afstelling onderweg.
    Daarna moet je een redelijk beeld kunnen krijgen van de fiets.
    Probeer ook andere merken eens, misschien zit je op de ene fiets prettiger dan de andere.
    Het vergelijken qua prijzen, uitvoering, details etc. is ook belangrijk en laat je last but not least goed adviseren.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *