HILITE custom-built Titanium Trekkingfietsen

Kennen jullie het Zwitserse fietsmerk HILITE al? Dit custom-built merk maakt werkelijk prachtige titanium fietsen met Rohloff, Pinion, Beltdrive, etc. Hun trekkingfietsen zijn echt om van te watertanden…

Welk framemateriaal is er voor een trekkingfiets nu mooier en beter dan titanium? Ik kan er geen bedenken. De HILITE-frames worden op bestelling op maat gemaakt en naar wens glanzend gepolijst of mat gezandstraald afgewerkt. Het zijn stuk voor stuk prachtige, tijdloze en cleane fietsen!

De Zwitserse vakmannen maken op verzoek alles van titanium, van aan het frame gelaste bagagedragers en titanium voorvorken tot zadelpennen en sturen van dit edelmetaal.

Wat betreft transmissiesystemen gebruiken ze het neusje van de zalm. HILITE integreert zowel Rohloff als Pinion, gekoppeld aan de Gates Beltdrive, in hun wonderschone maatwerk fietsen.

Check de gallery en probeer daarbij je toetsenbord of tablet niet teveel onder te kwijlen! Is dit het mooiste wat er op trekkingfietsgebied te koop is?

 

10 Replies to “HILITE custom-built Titanium Trekkingfietsen”

  1. Erwin says:

    Tsja, de fietsen met Pinion vind ik persoonlijk minder mooi maar de ¨28¨Grande Route touring¨ is wel een mooie fiets!
    Nadeel in mijn ogen zijn dan wel de schijfrem en de stelinrichting om het achterwiel recht te monteren.
    Ook vind ik de voorvork een beetje ¨lomp¨ ogen.
    Kortom ben nog steeds erg blij met m´n Santos Travelmaster 2.8
    Mooiste op trekkingfietsgebied is voor mij dus een Santos Travelmaster 2.8 titanium…. 🙂

  2. Michiel says:

    Velgremmen en een excentrische trapas zullen vast wel mogelijk zijn.

  3. Frits says:

    De Pinion maakt wel een razend snelle start. Ik heb begrepen dat Idworx op Eurobike ook met een prototype met Pinion komt.
    Ik ben ook de mening van Erwin toegedaan en vind de fiets met Pinion aandrijving de (oer)fiets niet meer. Het frame maakt je ondergeschikt aan de Pinion en dat vind ik een verkeerde benadering. Verder is de Pinion zwaarder en duurder dan de Rohloff naaf.
    Daarnaast vraag ik mij af of je 4 versnellingen meer dan de Rohloff gaat merken in het rijden. De stapjes zullen iets dichter bij elkaar liggen maar of je dit in praktijk gaat merken……..?
    Rohloff heeft zich al jaren bewezen qua betrouwbaarheid, het zal mij niets verbazen als Rohloff de aankomende jaren ook met uitbreiding van de versnellingen komt.
    De Hilite moet je denk ik in het echt zien om alle details te kunnen vaststellen. Wellicht op Bike Motion te zien?
    Frits

  4. Michiel says:

    Pinion lijkt inderdaad snel in opkomst te zijn. Mede dankzij Rohloff, die de weg gebaand heeft voor de acceptatie van interne versnellingen i.p.v. derailleurs.

    De Idworx oPinion komt na de Eurobike in de vaste collectie. In de kleuren zwart en wit.

    Pinion heeft fietsfabrikanten nodig om door te ontwikkelen tot een net zo duurzaam product als Rohloff. Daar zullen ze een hele kluif aan hebben, maar Rohloff heeft er ook een jaar of 5 voor nodig gehad om op een consistent hoog niveau te komen. Over de duurzaamheid van de Pinion is nu na twee jaar nog niets te zeggen. De tijd zal het leren.

    De extra versnellingen kunnen voor met name trekkingfietsers erg fijn zijn, vooral die aan de onderkant van het bereik. In IJsland verlangde ik met Rohloff soms wel naar twee lichtere verzetten in de klimmen tussen de 16 en 25%. Kleinere tussenstapjes zijn soms ook welkom. Ik vond het op de ATB lekker rijden. Maar of ik voor dit alles €800,- tot €1000,- extra over heb… Ik weet het nog niet. Eerst maar eens testen tijdens een fietsvakantie.

    HILITE staat niet op Bike Motion.

  5. fiets71 says:

    Het wordt er niet goedkoper op Michiel 🙂

  6. Mowikan says:

    Ik ben helemaal pro pinion, al heb ik er nog nooit opgereden. Maar zodra er een idworx oPinion is kom ik gelijk naar Apeldoorn. Mijn travelmaster 2.8 met rohloff/belt/css daar ben ik erg blij mee. zeer goede fiets. Waar ik problemen mee blijf houden is dat met Rohloff ik vaak zit te klooien tussen 10 en 11 ik kom dan gewoon niet lekker in mijn cadans. Zit ik op 92 in 10 kom ik net onder de 80 in 11 terecht. Dus als de stappen kleiner worden dan ben ik voor! enfin we wachten af.

  7. Mowikan says:

    ow en zonder belt koop ik de idworx ook niet. want dat gedoe met zo’n ketting spanner vind ik het geen porum 🙂

  8. mrtn68 says:

    Dat ziet er i.d.d. erg mooi uit, maar bij de test van de van Nicholas Amazon was je toch wat negatiever over de combinatie titanium/trekkingfiets als hierboven…

    Groet, Martin

  9. Peter says:

    Heb afgelopen weekend met de Pinion gefietst. Wat een prachtig systeem! Mijn ideale combinatie is een Van Nicholas met Pinion. Helaas begint Van Nicholas daar pas in 2016 aan………
    De testfiets was een Koga. Niks mis mee hoor maar verbleekt werkelijk bij een Van Nicholas.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *