VSF-TX-400-Rohloff

Er is een nieuwe testfiets binnen. Wederom één met een Rohloff-naaf. Na meerdere high-end Rohloff-fietsen getest te hebben, is het nu de beurt aan de scherp geprijsde VSF TX-400 Rohloff.

Het Duitse “VSF Fahrrad Manufaktur” staat bekend om zijn laag geprijsde fietsen met stalen frames en een mix van onderdelen van opmerkelijk hoge kwaliteit. Alle gerenommeerde onderdelenmerken zijn aanwezig: Rohloff, Magura, Tubus, SON, B&M, Schwalbe, Ergon, Rigida, Ritchey, etc.

De VSF TX-400 Rohloff is een HeavyDuty trekkingfiets met een “Double Butted Chroommolybdeen” stalen frame en 26″ wielen met off-road Schwalbe banden. De prijs van €2.399,90 is voor een fiets met de kostbare Rohloff-naaf opmerkelijk laag te noemen.

Op papier scoort de VSF TX-400 Rohloff erg goed. De lijst met onderdelen toont veel mooie onderdelen van bekende merken die je ook op veel prijzigere trekkingfietsen aantreft.

  • Frame: 25 CrMo double butted staal met excentrische trapas.
  • Voorvork: 25 CrMo staal.
  • Versnellingen: Rohloff Speedhub 14-versnellingsnaaf.
  • Crankstel: Lasco CF12, Aluminium, 42 tands.
  • Trapaslager: Shimano BB-UN55 met stalen as.
  • Ketting: KMC Z-610RB met anti-roestlaag.
  • Kettingkast: Hebie Chainglider.
  • Balhoofd: Ritchey A-head.
  • Remmen: Magura HS11 hydraulische velgremmen.
  • Velgen: Rigida Andra 30, aluminium, dubbelwandig, niet-gebust.
  • Banden: Schwalbe Marathon Mondial 26″ 50mm breed.
  • Voornaaf: SON 28 Naafdynamo.
  • Koplamp: B&M Lumotec IQ Cyo RT Senso Plus, 60 LUX LED met sensor en standlicht.
  • Achterlicht: B&M Toplight Line Plus LED met standlicht.
  • Bagagedragers: Tubus Cargo achter, Tubus Tara Lowrider voor.
  • Spatborden: SKS kunststof.
  • Slot: geen.
  • Handvatten: Ergon GR2 OEM met barends.
  • Zadel: Selle Royal LookIn Athletic Gel.
  • Pedalen: VP-196 Aluminium.
  • Extra’s: SKS Roadrace minipomp en twee aluminium bidonhouders.
  • Gewicht: 16,5 kg (fabrieksopgave) – 17,9 kg (eigen meting) – 18,7 kg inclusief Axa slot.

Gezien deze mooie specificatielijst en mijn ervaringen met de eerder geteste high-end Rohloff-fietsen bekruipt mij het gevoel dat de prijs van 2.399 Euro en 90 cent misschien onrealistisch laag is. Het moet tenslotte uit de lengte of uit de breedte komen.

Van alle fietsen die ik heb mogen testen roept deze VSF TX-400 Rohloff op voorhand de meeste vragen bij me op. Goedkoop = duurkoop? Hoe stabiel rijdt zo’n slank stalen frame met volle bepakking? Waar zitten de addertjes onder het gras? Of steken de spreekwoordelijke slangen hun kop helemaal niet op en maak je met de VSF een superdeal?

De komende weken ga ik voor jullie uitzoeken of de VSF TX-400 Rohloff het predikaat “Qualität aus Deutschland” eer aan doet.

VSF-TX400-Rohloff

57 thoughts on “Nieuwe testfiets binnen: VSF TX-400 Rohloff

  1. Ik ben erg benieuwd, Vooral naar een vergelijk met de Gudereit LCR met Rohloff.

    Groet Jacques Stoks

  2. Ik verwacht een uitkomst van prima tot goed. De Idworx en Santos prijzen blijven mij verbazen.

  3. Ik heb al 3 jaar de derailleurversie van de T400. Na vervanging van pedalen en zadel is het helemaal mijn fiets. Geen centje pijn met een boel bagage.

  4. Eens afwachten @Reinder en @ Makkie01.
    Ik verwacht een (ruim) voldoende tot goed, maar een prima prijs/kwaliteit- verhouding voor de gebruiker die wat lichter gepakt reist.
    Maar dat gaat Michiel voor ons testen.
    Groet, Martin

  5. Misschien even Idworx en Santos bellen waar het minimaal € 1300 prijsverschil in zit…..?

  6. VSF zet net als Gudereit en Stevens scherp geprijsde fietsen op de markt die tegenwicht moeten brengen aan Idworx en Santos. Op zich is dat goed, concurrentie is prima en dat houdt iedereen scherp. Dat het prijsverschil groot is, gezien ook de onderdelen die je bij VSF krijgt, zal voor iedereen duidelijk zijn, echter……………en dan spreek ik mede namens Idworx, kijk eens naar de details, de Magura Firm tech remmen die heel erg secuur op de voor- en achtervork gemonteerd moeten worden en waar menig fietsfabrikant pijn in z’n hoofd van krijgt, de stabiel gespaakte wielen, de mooie geleiding van alle kabels, de onderhoudsvrije trapas, de puike verlichting etc etc.
    Het aantal Idworx frames wordt in kleine oplagen geproduceerd, wat duurder is dan de frames van VSF, Gudereit en Stevens die frames in een wat grotere oplagen laten produceren waardoor de prijs ook lager kan zijn en zij daardoor onderdelen wat goedkoper kunnen bedingen.
    Idworx is een uitstekend en exclusief merk geworden met hele goede garantievoorwaarden en ja dat daar een prijskaartje aanhangt is inherent.
    Maar je krijgt wel een topfiets waar je jarenlang plezier aanbeleefd.

  7. Ik kan het helaas niet zo snel terug vinden, maar ik heb ergens (meen op site van Vakantiefietser of Wereldfietser forum) gelezen hoe deze VSF fietsen bij de dealer aangeleverd worden. Daar schijnt een heel groot verschil met een idworx in te zitten en zegt voor mij dan wel weer iets over de hoeveelheid liefde en vakmanschap die er bij de productie van zo`n fiets in is gaan zitten.
    Neemt niet weg dat ik benieuwd ben naar Michiel zijn ervaringen want verder vind ik het best een mooie fiets. We kunnen tenslotte niet allemaal op een idworx zitten, dat zou ook een beetje saai worden. Al zouden ze er wellicht wel wat goedkoper van worden 😉

  8. Een paar zaken waardoor een Idworx meer kost:

    – Frame.
    – Frame.
    – Frame.
    – Tandriem mogelijk.
    – Eigen fabrikaat voortandwiel.
    – KMC X1 ketting.
    – Dubbel gepolijste Rohloff-naaf.
    – Topkwaliteit eigen fabrikaat trapslagers en excenter.
    – Magura Firmtech remmen.
    – Son koplamp.
    – Eigen fabrikaat kabelboom.
    – Mooie vloeiende loop van alle kabels.
    – Handgespaakte wielen.
    – Eigen design topkwaliteit velgen met keramische coating.
    – Betere pedalen.
    – Stickers onder de blanke laklaag.
    – Verstelbaar stuur.
    – Perfecte bouwkwaliteit (stuur recht zetten, pedalen erop en klaar).
    – Geen massaproductie. 1 fiets door 1 monteur.

    Een paar zaken waardoor een Santos meer kost:

    – Frame.
    – Frame.
    – Frame.
    – Wordt per stuk door 1 monteur opgebouwd, geen massaproductie.
    – Bijna alle onderdelen naar keuze.
    – Keuze uit 26 lakkleuren en tientallen stickerkleuren.
    – Tandriem mogelijk.
    – Rohloff-naaf in 6 kleuren.
    – Son naafdynamo en koplamp in 6 kleuren.
    – Magura Firmtech remmen (of remmen naar keuze op Travelmaster).
    – Mooie vloeiende loop van alle kabels.
    – Handgespaakte wielen.
    – Betere pedalen.
    – Stickers onder de blanke laklaag.
    – Perfecte bouwkwaliteit (stuur recht zetten, pedalen erop en klaar).

    Om zo maar even wat te noemen…

  9. Daarom ben ik zo benieuwd naar deze ervaringen die hopelijk objectief zullen worden weergegeven. De vergelijking met de eerder genoemde fietsen is wellicht interessant, maar we hebben het hier niet over een paar honderd euro. Bike en Trekking vergeleek eerder de VSF T400 met de Avaghon, beiden met Rohloff.
    En let wel, dit is een 26″ inch fiets met inderdaad stalen buizen maar sommige zijn ovaal, de buis waar het zadel in zit is aan de bovenzijde extra versterkt. De 28″ versies hebben de naam slapper te zijn maar dat zijn gewoon ronde buizen die vlgs mij ook slanker zijn.

  10. Vraag mij af of voor deze prijs de fietsen van Santos en Idworx niet geannodiseerd zijn , of tenminste de keus zou hebben, hoef je ook niet zo bang te zijn voor krassen op je fiets, kijk maar eens wat een prachtig frame de Stevens pinion heeft.

  11. Idworx poedercoat zijn frames waardoor het wat sterker is tegen krassen en pitjes. Als je echter langs een scherp voorwerp gaat dan helpt hier geen gepoedercoat of geanodiseerd frame tegen.
    Misschien dat je bij een titanium frame de kras met een schuursponsje wegkrijgt maar als de kras diep is zal je dit ook niet wegkrijgen ben ik bang.

  12. Er is misschien ook nog een meer economische reden voor het prijsverschil tussen VSF en Santos/Idworx: als je als bedrijf wil overleven, kies je ofwel voor massaproductie, ofwel voor een kleinschaliger productie. In het eerste geval ga je de prijs laag moeten houden, wat perfect kan omwille van de hoge aantallen (waar je de productiekosten mee drukt) maar ook door een lage winstmarge per verkochte fiets (eveneens geen probleem, want door de hoge volumes kan je de bedrijfswinst toch hoog houden). In het tweede geval is het natuurlijk net andersom: je productiekosten zijn sowieso al hoger door de lagere volumes en daarbovenop moet je ook nog eens meer winst per fiets nemen, anders overleef je gewoon niet. Ik denk dus dat de zaken die Michiel als voordelen opsomt “numeriek” (ik bedoel dus in harde Euro’s) niet opwegen tegen het prijsverschil, maar dat het ook gewoon een filosofische kwestie is. Een Santos of een Idworx koop je waarschijnlijk ook omdat je gelooft in kleinschalig vakmanschap en innovatie, en dat mee wil ondersteunen.

  13. Filip, in grote lijnen heb je gelijk, maar grotere productie betekent ook, dat je minder ruimte hebt om snel te kunnen schakelen als de markt hierom vraagt, terwijl bij kleinere productie eenheden zoals bij Idworx of Santos flexibiliteit een grotere rol speelt.
    Vakmanschap, innovatie, gevoel (heel persoonlijk) en natuurlijk wat je te besteden hebt, bepalen uiteindelijk de fietskeuze.

  14. Het is een beetje vloeken in de kerk om het op deze site over E bikes te hebben….
    maarre ik ben toch wel erg nieuws/leergierig naar een objectieve test over de prachtige Power Rohler van Idworx,misschien icm het topsegment van Flyer en eventuele anderen.Ik moet ook alvast een beetje aan mijn oude dag gaan denken..!

  15. Het duurt echt te lang. Waar blijft dat testbericht. Ben echt benieuwd hoe deze fiets zich verhoud tot Santos, Idworx etc. Is een riem mogelijk op deze fiets?

  16. Nog even geduld. De donkere, korte dagen en drukte op het werk belemmeren me om duidelijke foto’s voor het artikel te maken.

    En nee, er kan geen tandriem op.

  17. Marlo, een testbericht schrijven met foto´s door in dit geval Michiel die ook nog eens een werkweek heeft van 40 uur kost heel veel tijd.
    Je wilt tenslotte een goed en objectief verslag hebben
    Als een fietsredacteur een test schrijft kost dit ook tijd en is vaak niet zo uitgebreid als Michiel dit doet.
    De verschillen in uitvoering, onderdelen en framekeuze tussen de fietsen zijn hierboven al te lezen. De rijeigenschappen met en zonder bepakking zijn ook belangrijke punten.
    Heb dus nog even geduld.

  18. Ahaa, vandaar de vacature bij BB.
    Ik dacht even, misschien gaat Michiel zijn eigen winkel starten.

  19. Leuk om deze berichten te lezen over de VSF TX400 Rohloff. Ik heb deze fiets aangeschaft voor een tocht van meer dan 27,000 kilometer, van Alaska naar Argentinë.
    Momenteel ben ik in California met zo’n 8000km op de teller. Deze fiets is erg sterk. Laag onderhoud, (Rohloff), goede banden (maar 2x lek gereden) en behoorlijk stevig met alle bagage erop. Met ongeveer 45kg bagage (voor/achter tassen+tent etc.), ik weeg zelf 80kg, ga ik nog steeds met een bijzonder veilig gevoel met snelheden tot 75km/uur van de bergen af en door de bochten. Staal is TOP! Lekker stijf, maar toch veel demping. Op de Dalton Highway in Alaska heb ik hier zeker profijt van gehad.
    De verlichting werkt goed, de SON-dynamo is geweldig. Deze gebruik ik ook om mijn smartphone etc. op te laden tijdens het fietsen (BioLogic Reecharge Batery Pack).
    Er zit op mijn fiets een Brooks zadel, eerste 800km even wennen, maar daarna alleen maar comfortabeler geworden 😉 De “kettingkast” heb ik er al na 5 km afgehaald, deze is overbodig. De ketting moet je regelmatig vervangen, ik gebruik een slijtagemeter van KMC, werkt goed. Nieuwe ketting met pons wel meenemen, better safe than sorry…
    De remmen van Magura werken echt uitstekend en zijn precies. Bij nat weer gaan de blokjes wel hard slijten, maar dat is altijd zo. Zorg dat je reserves hebt.
    Voor nu dus alleen maar positieve reacties van mijn kant. Ik moet er nog even mee door, zo’n 20,000 km te gaan. Mocht er iemand zijn met vragen over mijn ervaringen, stuur maar een mailtje naar dirk@99percentride.org
    Donaties naar de 99%RIDE stichting zijn ook altijd welkom 😉 Ik ben awareness aan het creëren en geld aan het ophalen voor verschillende projecten in Midden -en Zuid-Amerika die werken met kinderen en educatie. Info: http://www.99percentride.org.

    Avontuurlijke groet,

    Dirk Spits

  20. Goh, dat deze site ook tijdens een fietsreis in Amerika wordt gelezen. Dirk, heel leuk om je ervaringen te lezen over de VSF TX 400 met Rohloff.
    Ik vraag mij wel af, wat voor ketting je hebt, bij Rohloff gebruik ik altijd een KMC X1 en die slijten over het algeheel vrij langszaam en heel geleidelijk. Maar alles valt en staat met onderhoud. Ik begrijp dat je bij een dergelijke fietstocht niet altijd zin hebt in onderhoud en dat is ook heel logisch.
    Ik denk dat je geen velg hebt met CSS coating dan moet je dus kiezen tussen zwarte of rode remblokjes. Heb je wel een coating, dan is de keuze grijs, harde blokjes waar velg weer sneller van slijt en groene die zachter zijn en waar je velg minder hard van slijt.
    Ik wens je hele veilige km’s toe en nog een hele mooie reis!

  21. Hahaha, een paar dagen “vrij” en een beetje surfen op het internet. Ik ben bezig met een uitleg over al mijn materiaal voor op de site, toen kwam ik opeens op deze website, erg leuk!
    De kettingen die ik gebruik slijten iets sneller door de krachten en dagelijkse gebruik. De KMC is erg goed, daarna ben ik met budget kettingen gaan fietsen ($10), Eigenlijk moet ik twee “dure” kettingen aanschaffen en deze afwisselen om de zoveel kilometer, maar daar let ik soms niet meer zo op…
    Wat betreft de remblokjes, ik heb geen coating en gebruik gewoon zwarte blokjes, de zachtere blokjes zal ik zeker gaan proberen!
    Dank voor jouw reactie, Frits!

    Groet, Dirk

  22. ??? Is er al licht aan het einde van de tunnel? Zijn er al weeën? Ben nog steeds benieuwd wat de conclusie van deze test zal zijn. Groet, Marlo.

  23. Peter, plaatje vind ik wat onduidelijk. Volgens mij is er ook sprake van buitenboordlagers. Aparte wijze om de excenter op deze manier vast te zetten.
    Zitten de 8 mm bouten in de excenter vastgeschroefd?
    Om de ketting op spanning te zetten, moet je de excenter draaien, dus vastschroeven gaat in dit geval niet.
    Ben wel benieuwd hoe het systeem werkt.

  24. Heb zaterdag m’n vsf tx 400 rohloff gehaald bij bike for travel.
    Echt een superfiets.
    Kan ik iedereen aanraden.

  25. fiets staat hoog op mijn verlanglijst maar alvorens te besluiten wil ik graag je ervaringen horen.
    En ik ben volgens mij zeker niet de enige……
    Wanneer, wanneer……………komt aan de nieuwsgrierigheid een einde?
    groet en alvast bedankt

  26. Heb 3 jaar geleden op basis van gelezen testrapport een VSF T1000. (28″ 61cm) aangeschaft.
    Het is een super fiets, maar … zoals anderen vermoeden is hij onstabiel met veel bagage, Ik voelde me met volle belading in druk verkeer niet veilig. Een nieuw frame hielp natuurlijk niet!
    Super service ondervonden van mijn Duitse dealer trouwens!

    Ik heb na een eigen testrit met 5 tassen, nu een 26″ Santos travelmaster alu aangeschaft voor fietsreizen. Rijdt veel stabieler onder belading. Ben er tevreden mee.

  27. De 28″ fietsen hebben een eenvoudig frame met alleen slanke ronde buizen. De TX400 is in die zin wat meer geschikt voor zware tassen.

  28. Marc, waarom denk je dat er verschil is tussen de buizen 28″ en 26″ ?
    Nmm hebben in ieder geval alle VSF expedition modellen dezelfde buis (25GrMO4, double butted).
    Enige verschil is de compactheid; 26″heeft minder staal. Maar qua “eenvoudigheid” nmm beiden identiek

  29. Inderdaad zijn de frames allebei staal.
    Op mijn T400 (2011) echter is de “schuine” buis ovaal ipv rond. Ik veronderstel dat dit nog steeds zo is. Op de 28″ modellen zijn alle buizen rond.
    Bovendien zie je dat de zadelbuis aan de bovenkant versterkt is door een langere lug.

  30. Beste Marc en Peter,

    Ik weet niet wat de oorzaak van de instabiliteit van mijn VSF is.
    Ik ben tenslotte geen fietsspecialist!
    Een 26″ frame is natuurlijk stijver dan een 28″. Maar mijn 16 jaar oude stalen 28″ derailleur was stijver dan de VSF.
    De Son de Luxe met een kleinere flensafstand t.o.v. andere naafdynamo’s in het voorwiel bleek niet de oorzaak.
    Ik denk aan de volgende dingen.
    – De achtervork hebben ze ter hoogte van het kettingblad naar mijn
    mening wat erg plat geslagen waardoor zijdelingse stijfheid verloren gaat.
    – De bracketbuis is aan de onderzijde niet gesloten, maar met 2 bouten
    samengetrokken. Dit om de excenter te kunnen verdraaien (ketting
    speling). Santos past dit bij Rohloff ook toe, maar bij die fiets zijn de
    eraan gelaste framebuizen dikker en ziet het laswerk degelijker uit.
    Is het VSF laswerk niet te mooi afgewerkt?

  31. Ik ben ook geen specialist hoor. Wel weet ik dat laswerk bij staal minder dik hoeft te zijn dan de zg rupsen bij de aluminium Santos.
    Ooit heb ik wat gelezen over de afwijkende geometrie van een VSF maar daar snapte ik niet zo heel veel van. Die geometrie zou de fiets minder stabiel maken.
    Wellicht dat meer gespecialiseerden een verklaring kunnen geven, of dat de test meer zal zeggen.

  32. Waarom nog langer wachten op een test als wereldfietser Dirk Spits eigenlijk al genoeg heeft gezegt; “staal is top” (13 Februari)?! Een heuse vagebond fietser met reeds 8000 km. ervaringen uit de praktijk. Misschien is dat wel meer waardevol dan een rijimpressie van 8000 testminuten op de Veluwe…?

  33. tja Paul….het wordt ons moeilijk gemaakt….
    maarre…..ik wacht toch echt ook Michiels commentaar af….ook een veluwe test door een ter zake ervarene is relevant.

    Tja Michiel…..wanneer

  34. Heb geduld!
    Michiel maakt lange dagen bij Bongers Bikes, een 50 urige werkweek is geen uitzondering.
    De testen moet hij in zijn spaarzame vrije tijd doen en Michiel kennende wil hij geen half werk afleveren.

  35. Klopt. Daarnaast ben ik net verhuisd, zit nu midden in een verbouwing en heb ik nog wat andere dingen aan mijn hoofd. De fiets is vorige week retour gegaan naar VSF en ik hoop zsm wat rust en tijd te vinden om aan het testverslag te werken.

  36. Er zijn mensen die een bezige bij zijn, er zijn flierefluiters en nietsnutten, en er zijn vagebond fietsers. De laatste ben ik, en Michiel boft maar want ik woon in Spanje! Nou en? Nou en…?! Dan kan ik mooi zijn testwerk verlichten, want regelmatig kom ik nog in Nederland om familie te bezoeken, heen vanuit Spanje met het vliegtuig, terug op een (tot nu toe gebruikte Marktplaats) fiets. (Referenties aanwezig, informeer naar de mogelijkheden!).

    Een werkweek van 50 uur is inderdaad indrukwekkend maar is eigenlijk ook slechts een getal. Veel belangrijker is het plezier en de bevrediging die dat werk schenkt, en wees eerlijk; wees blij dat je in deze tijden überhaupt werk hebt!

  37. Persoonlijk blijf ik ver weg van alles waar Santos, Idworx of Gaastra op staat!
    Puur en alleen vanwege die zg, ‘exclusiviteit’. Zie het een beetje als met Apple..
    Je betaalt een veel te groot deel voor de naam.
    Geloof dat zoiets ‘branding’ wordt genoemd..

    Zelf zou ik bij aanschaf nieuwe fiets eerder over de grens kijken dan een van bovengenoemde merken aan te schaffen!

    Daarbij, 80% van het aanbod is aluminium en dan haak ik sowieso af, ongeacht merk. 😉

    “Dubbel gepolijste Rohlof naaf.”
    Rol bijna van m’n stoel. Naaf is van aluminium. Weet niet of u bekent is met de eigenschappen hiervan?? Goed het glimt minder. Valt ie ook minder op..

    groet – karl

    NB: € 2400,00 X 2 + 10% is altijd nog ruim 5000,00 gulden (voor een fiets!!)
    Mijn inkomen in eurie is nl. nog niet op niveau als dat het was in het gulden tijdperk. Wie staat hier nog bij stil..?

  38. @Karl, kijk voor zo’n no-nonsensefiets eens bij Poppink. Eenvoudig stalen frame en bekende onderdelen. En toch positief beoordeeld bij Op Pad. Toch zit ik een beetje dubbel in jouw opmerking. Geheid dat er kwaliteitsverschil zit in de fietsen en op termijn zal zich dat vertalen in duurzaamheid. Ik heb voor veel dagelijks verkeer een Brompton. Een merk waar nu ook een beetje een niche-sfeer omheen bestaat maar het ding doet het altijd, ook bij 6 keer op een dag in en uitvouwen. Juist omdat die dingen dus op duurzaamheid zijn gebouwd, is dat hip en vertaalt zich dat naar die niche-sfeer en dito uitingen zoals blauw gepolijste naven etc. Dat het bijna zonde is om ermee de wereld rond te gaan…..

  39. Beste Michiel,
    Vind je zelf ook niet dat het testverslag
    erg lang op zich laat wachten.
    Ben erg benieuwd.

  40. ‘t voelt een beetje als een Game of Thrones cliff-hanger. Ik wordt echt met de maand benieuwder van welke cliff! Dit is namelijk voer voor theorieen.

    Is de VSF echt zo goed dat GG van I. een verbond heeft gesloten met R. van S. om publicatie van deze testuitslag te voorkomen? Wordt jij daarom al maanden gestalkt? Klopt het dat Poetin de test-VSF heeft ingepikt zodat een verslag schrijven onmogelijk wordt? Of vond jij hem zo goed dat je in het geniep aan het onderhandelen bent om de VSF-fabriek over te nemen? 🙂

    Je hebt het vast en zeker druk Michiel dat geloof ik, dit is puur een uiting van mijn nieuwsgierigheid naar de testuitkomst.

  41. ‘De komende weken ga ik voor jullie uitzoeken..’
    Inmiddels bijna acht maanden later is er nog geen verslag te lezen terwijl je de fiets plusminus vier maanden in bezit hebt gehad. In April terug hebt gegeven, nu is het Augustus. Niet netjes naar het bedrijf dat de fiets heeft uitgeleend en naar de lezers.

  42. Dat is helemaal waar, Damien. Ik ben hier ook niet happy mee.

    Echter, mijn (te) drukke fulltime baan bij Bongers Bikes en veel veranderingen in mijn privéleven vereisten al mijn tijd en (teveel) energie en daar heeft deze site teveel onder geleden.

    Deze website heeft veel meer potentie, maar alleen als ik met voldoende regelmaat artikelen plaats. Mede daarom heb ik per 1 september mijn ontslag bij Bongers Bikes ingediend. Vanaf dan gaat SintChristophorus.nl weer opleven. Daarnaast ben ik inmiddels testredacteur voor het magazine BIKE&trekking geworden, dus jullie gaan nog veel meer van mij lezen.

    Maar voor nu was het helaas niet anders… Een fulltime baan + freelance werk + verhuizen + verbouwen + samenwonen + meerdere websites onderhouden was gewoon teveel.

  43. Decisions, decisions, decisions!!!

    Mooie nieuwe avontuurlijke stap Michiel.
    En ik ben het helemaal met je eens dat deze website veel meer potentie heeft.
    Ik ben ervan overtuigd dat je succesvol zult zijn 🙂

  44. Hoi Michiel,

    Wat fijn dat je gereageerd hebt! Mijn punt is gemaakt, niks persoonlijks verder. Ik kan me het goed voorstellen met het drukke bestaan dat je leidt. Je bent een sympathieke man, dat o.a bevestigd wordt door je reactie. We moeten zuinig zijn op de mensen die hun licht willen laten schijnen op alle ontwikkleingen in deze branche, tests publiceren, ervaringen delen m.b.t reizen e.d. De beste manier om de toekomst te voorspellen, is haar te maken.

    Keep it up!

    Gr Damien

  45. Leuk dat er nu opnieuw nieuwe artikels verschijnen op de site.

    Ik kijk met spanning uit naar het vervolg van deze test. 🙂

    Groetjes,

    Wouter

  46. Ja dat vind ik ook.
    Alleen het verslag niet.
    Ik vind het echt schandalig.
    Voor andere dingen kan er wel ruimte gemaakt worden.
    Beetje jammer hoor

  47. Testverslag komt eraan. Nog even geduld, want ik plaats het Bike Motion nieuws bewust nu even eerst, want anders zou de VSF test al na een week van de voorpagina verdwijnen.

  48. Rijd al 13 jaar op een T400 Rohloff. Veel kilometers mee gemaakt.
    Zelf voorzien van brooks zadel. Vervangen zijn: velgen(ivm scheuren) pedalen, cranks/tandwielen, ook de son dynamo liep vast.
    Voor de rest: ik ga er nog een tijdje mee door.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *